donderdag 27 oktober 2011

Een Spaanse stad vraagt zijn bewoners zelf de straat te vegen.

De officiële vraag van de burgemeester van Esparreguerra, een stad van 22.000 inwoners in het Noordoosten van Catalonië, viel niet bij alle bewoners in goede aarde.

Volgens de burgemeester komt de vraag er omwille van gebrek aan financiële middelen.

Dus grijpen we terug naar de gewoontes van onze grootouders om zelf het voetpad en straat voor je deur proper te houden. De mensen werd ook gevraagd om bomen en planten water te geven, wel proper water en zonder de straat te bevuilen.

Een van de bewoners, een 53-jarige man die sinds een paar jaar werkloos is en geen werk vind, is niet gelukkig met de vraag. Ik verdien niks en nu vragen ze mij nog om gratis te werken is zijn mening.

Een andere bewoonster vind het een geweldig idee. ‘Ik heb de boom voor mijn deur al water gegeven, ik wil niet dat hij doodgaat’, stelt ze.

Geen opmerkingen: